Velkommen til min blog

Som livet ændrer bane, ændrer bloggen også indhold. Fremover kan du læse om det, der fylder i mit liv her og nu. Bloggen handler nu om specialeskrivning og det at være (næsten) nyuddannet.

tirsdag den 4. oktober 2011

Kontrakten er klar

Så er det officielt. Kalenderen har rundet 1. oktober, og specialekontrakten er godkendt. Jeg er altså nu specialestuderende. Og sådan definerer vi os ofte med, hvad vi kan kalde os eller laver lige nu. Praktikant, specialestuderende, nyuddannet. Blandt mine medstuderende diskuterer vi ofte, hvordan vi kommer til at definere os, når vi er færdige som studerende. I fem år har vi haft en rimelig fast skabelon for, hvem vi var, hvordan vi skulle agere, hvor vi var på vej hen. Nu bliver hele verden vendt på hovedet, og vi må forsøge at skabe os en identitet, som ikke drejer sig om at være studerende. Det er en både nervepirrende og spændende på én gang.

Men jeg lovede jo også en mere faglig gennemgang af, hvad specialet kommer til at gå ud på. Og i dag kan jeg løfte sløret for, at vi har været så heldig at få et samarbejde op og køre med Jysk Rejsebureau. De har et godt website - vi skal kigge på, om det kan gøres endnu bedre rent kommunikativt. Vores tese er, at mere brugerinvolvering på et website kan skabe konkurrencemæssige fordele for en virksomhed. Det tror jeg selvfølgelig på, ung og idealistisk som jeg jo er. Men der er mange gode grunde til, at virksomheder holder igen med at lade indholdet være på brugernes præmisser. Det skal blive interessant at se, om det holder vand.

Det betyder, at jeg skal arbejde med en hel masse, som jeg ikke har lært noget som helst om på studiet. Det er begreber som SEO, Adwords, Google Analytics, CMS og split tests jeg skal have helt ind under huden. Da jeg hverken kan kode en hjemmeside eller er specielt teknisk anlagt, kommer det til at være en udfordring. Heldigvis har jeg snust til emnet gennem både studiejob og praktikforløb, og jeg følger troligt debatter, artikler og blogindlæg om weboptimering. Så jeg skal nok komme efter det. Målet er at blive pissesej til det der digital kommunikation. Hvor svært kan det være...?
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar